donderdag 10 mei 2012

Swim the way I feel - deel 3

Bij deze mijn totaal subjectieve Speedo Aquabeat Testing Review

Dinsdag
Met een redelijk ambitieuze arrogante tred kwam ik mijn kleedhokje uit. Want ja, ik had nieuw speelgoed, het zwemmen zou nu eens zo goed zijn, daar was ik al op voorhand zeker van.

Nog snel even voor de spiegel staan om mijn oortjes goed in te stekeeuhm...

GODMILJAAR! Mijn oortjes thuis vergeten! Allez ja, dan zal ik maar terug gaan zwemmen zonder muziek zeker?

En saai dat dat is.

Woensdag
OK, voor ik thuis naar mijn werk vertrok drie keren nagekeken of ik alles wel had. Mp3 speler? Check. Zwembroek? Check. Handdoek? Check? Toegangskaart voor het zwembad? Check. Zeep? Check. Duikbril? Check. Ok, we zijn volledig klaar om na het werk te gaan zwemmen.

Met een redelijk ambitieuze arrogante tred kwam ik mijn kleedhokje uit. Want ja, ik had nieuw speelgoed en deze keer had ik het ook effectief mee. Het zwemmen zou nu eens zo goed zijn, daar was ik al op voorhand zeker van.

Nog snel even voor de spiegel staan om mijn oortjes goed in te steken. Euhm... geen spiegel blijkbaar? Bon, dan doen we het maar op de tast, zal ook wel goed zijn zeker? Al een geluk dat ik het thuis al wat geoefend had want anders zou ik nu in het zwembad zitten en tot de vaststelling moeten komen dat ik de mp3-speler niet aan mijn duikbril kreeg vastgeklikt.

Vandaar de badmuts.

Ik heb tot nu toe altijd zonder badmuts gezwommen, dus dat was wel even wennen om zo'n stuk rubber over mijne kop spannen. Uit mijn jeugdjaren herinner ik mij nog alle trauma's die ik ooit heb opgelopen bij het aantrekken van zo'n elastieken badmuts. Zo met uw haren die dan halvelings uit uwe kop werden getrokken wanneer ge dat dan moest aandoen. Nu, dat probleem stelt zich ondertussen al eventjes niet meer.

Alleen jammer dat ik nu niet langer kan stoefen met mijn gifgroene mp3-speler. Tja, dan zal ik maar moeten stoefen met mijn vuurrode badmuts. En die uitstulping aan de achterkant van mijn hoofd is mijn Aquabeat, inderdaad. Het is dus niet alsof daar een of ander insect zijn eitjes in mijn hoofd heeft gelegd en dat daar nu een rups zit te groeien tot het uiteindelijk een vleermuis wordt ofzo. Maar toch, de mensen in het zwembad keken wel raar op toen er ineens een onverlaat met een badmuts op zijn hoofd het zwembad binnengestapt kwam. Een knalrode badmuts dan nog wel en geen saaie witte bommabadmuts.

Dat noemen ze kleur mensen! Brighten up your life! Ik doe al een donkerzwarte zwembroek aan om niet te hard op te vallen. Djeez.

Het mag gezegd worden: zwemmen op muziek is een geweldige verbetering. Ok, toegegeven, ik hoor niet altijd wat ze zeggen of welke muziek er speelt. Dus luisterprogramma's zij niet echt aan de orde. Maar als ge dan ineens "Bonzai, tsa tsa  tsa tse tsa Bonzai" in uw oren hoort schallen kan de pret niet op. Gunther D. Skyve is God! Een spontane grijns tovert zich op mijn gezicht, nog meer dan anders en nu zelfs onder water.

Om in het kort samen te vatten: een mp3speler om mee te zwemmen is de beste uitvinding sinds de uitvinding van gesneden brood door Otto Frederick Rohwedder.

*Ik kan het gewoonweg niet laten: http://soundcloud.com/skyvemusic/sets/gunther-ds-botsautomixen/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten