woensdag 2 mei 2012

...ma da was voor een weddement*

Een van mijn belangrijkste taken als Voorzitter van de Phil Kevinfanclub, naast de statutaire verplichting van het jaarlijks organiseren van de Phil Kevinfandag, is het op geregelde basis gaan bezoeken van onze lokale afdelingen. Nu wil het toeval dat de Verantwoordelijke van de achtergestelde gebieden in Oost- en West-Vlaanderen mij op 30 april had uitgenodigd voor een samenkomst. En dus was het weer een blij weerzien van gelijkgestemden en liefhebbers van het Betere Lied.

Nadat eerst de praktische formaliteiten waren afgehandeld zoals het nakijken van de boekhouding, het ledenbestand en de voorbereidingen van "Phil Kevin goes Gentse Feesten", was het over naar de meer aangename zaken in het leven. En dus hebben we met nog enkele andere kameraden van onze Verantwoordelijke menig pintje en "tchiepsje" verbruikt op zijn appartement. Daarnaast heeft onze Verantwoordelijke mij geïntroduceerd aan zijn vriendin. Een Hollandse nog wel.

Het toeval wilde dat het die dag ook nog eens Koninginnedag was. En onze Verantwoordelijke was ook mee uitgenodigd. Maar die kerel is dus niet meegegaan. Kunt ge u dat voorstellen?! Een hele dag wat onnozel staan te doen op een typisch Nederlands fenomeen. Moet toch geweldig zijn? En hij zegt dus nee. Soit, ik ben ondertussen serieus aan het overwegen om zijn huidige titel aan te passen naar achtergestelde Verantwoordelijke voor de gebieden in Oost- en West-Vlaanderen.

En om het allemaal nog wat erger te maken, heeft onze Verantwoordelijke dan ook nog eens een toch wel zeer boude uitspraak gedaan. Hij zou in staat zijn om blind 3 van de 5 pilsbieren, die hij zelfs mag kiezen, te herkennen. De kandidaten zijn Stella, Jupiler, Cristal, Primus en Carlsberg. En hij is zelfs zo overtuigd van zijn eigen kunde dat hij mijn uitdaging om er een bak bier op te zetten heeft aangenomen.

Stroese kal, dat ik het u zeg.

Nu we het toch over "weddementen" hebben: mijn timing om mijn eerste triatlon uit te doen is 3h30. Of dit realistisch of voor mij ook maar enigszins haalbaar is laat ik volledig in het midden. Op 8 juli zal ik hier het antwoord wel op weten. Onze Verantwoordelijke, als ex-sportkotter, acht zichzelf in staat om dit te doen op 2h30. Elk tijdsverschil waarbij de Verantwoordelijke zijn Voorzitter op minder dan één uur achter zich laat wordt als een grove blamage aan het adres van de Verantwoordelijke beschouwd.

*Het originele fragment is hier terug te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten