woensdag 23 mei 2012

Beter een goede buur...*

Ik woon op het zevende. Hoog en droog en geen last van de buren, dacht ik zo toen ik dit appartement kocht.

Dat was echter buiten de waard gerekend.

Mijn buren op mijn eigen verdieping, daar heb ik zeker niet over te klagen. Eén appartement staat nog te duur huur (voor €775, moest ge geïnteresseerd zijn), het andere is ondertussen al betrokken. Allez, dat denk ik toch maar ik weet het niet zeker, ik heb er nog niemand het appartement zien binnen- of buitengaan. Misschien hebben ze wel jetpacks en komen binnen langs het raam en heb ik ze daarom nog nooit de deur zien gebruiken.

Zoals gezegd, een rustige verdieping dus. Geen klachten van de buren en de buren blijkbaar ook niet van mij. Hoe vreemd dit laatste ook mag lijken. Maar ja, zo lang ge maar binnenskamers blijft en niet te veel kabaal maakt verdraagt de medemens blijkbaar wel redelijk wat.

Nu woon ik toch wel juist aan de rand van een industrieterrein zeker. Van stank of zo heb ik allemaal gene last. Allez ja, tenzij dieje barbecue die nu juist bezig is en waar ze mij niet op hebben uitgenodigd. En het lawaai  - het is een opslagruimte, dus 's morgens vroeg veel laden en lossen van vrachtwagens - daar ben ik ondertussen ook al aan gewoon.

Maar nu komt het. Mijn lichaam heeft het starten van die vrachtwagenmotoren en de in de verte voorbij rijdende treinen ondertussen al volledig gefilterd. Stoort mij niet meer tijdens mijn slaap, een goede nachtrust boven alles. Alleen vonden ze het deze nacht blijkbaar nodig om het inbraakalarm af te laten gaan. Ik weet niet hoe laat het was, maar het was midden in de nacht. En dat duurt dan nog 3 minuten alvorens dat het werd uitgezet. Einstein had gelijk, tijd is relatief, want die 3 minuten leken mij op dat moment wel ùren te zijn.

Maar ik heb de les begrepen, het is hoog tijd om mij samen met mijn buren te verenigen en een actiecomité op te richten tegen dat soort onzin. Het moet ene keer gedaan zijn? Waar gaat dat eindigen? Met stemmen op de sossen?

*En ja, we kennen allemaal de eerste zin van dit liedje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten