vrijdag 16 maart 2012

Holle Bolle Gijs*

OK, eerst en vooral: het is een luxeprobleem. Ik besef dat. Ik wil mezelf absoluut niet vergelijken met zo'n rammelende hongerneger uit Somaliƫ. Als ik honger heb dan trek ik gewoon de koel/voorraadkast open.

Wat ik dan wel bedoel is het volgende. Ik eet en een half uur later heb ik terug zo'n knorrende maag. En nog iets later krijg ik vreetaanvallen. Alsof ik van al dat sporten een metabolisme van neukende konijnen op speed heb gekregen. Maar ik heb me voorgenomen om niet aan die vreetaanvallen toe te geven in de vorm van koeken of snoep, maar wel een boterham of stuk fruit te eten op zo'n momenten. Geraffineerde suikers zijn momenteel volslagen taboe in The Noelmans Penthouse. Alleen voor in mijn brood natuurlijk. En mijn suikerwafels voor tijdens het fietsen. En mijn Nesquick voor mijn after-sportdrank. En mijn Nutella voor als ik ooit eens pannenkoeken ga bakken.

En echt, ik eet meer dan genoeg hoor, neem dat maar van mij aan. Als ontbijt (ja, ik ontbijt tegenwoordig) een bord vol met muesli en melk. En natuurlijk royaal wat honing om die rommel toch wat op smaak te brengen.

Als middagmaal dan een half brood. En niet zo'n klein sponzig brood van bij de bakker om de hoek of zo, neeneen, een zelfgebakken brood van 7-800 gram. Met "goei" boter, beleg, de hele santenboetiek. Dan nog een tussendoortje onder de vorm van een halve plox appelen of peren, al naargelang mijn goesting.

Als avondeten schep ik mijn bord vol tot ik denk dat ik echt wel pens en pens vol ga zitten. En dan schep ik er nog drie lepels bij op. Pasta zoveel als een gemiddeld Italiaans gezin op een week zou opeten, aardappelen waarvan de trog van een varken zou overlopen en het beestje er ocharme een indigestie van zou overhouden.

En dan heb ik om 21h dus terug honger. What the hell!?

*         Heb je wel gehoord van de holle bolle wagen
Waar die Holle Bolle Gijs op zat?
Hij kon schrokken, grote brokken
Een koe en een kalf en een heel paard half
Een os en een stier en zeven tonnen bier
Een schip vol schapen en een kerk vol rapen
En nog kon Gijs van de honger niet slapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten