vrijdag 8 juni 2012

Seg euhm Tristan... ge beseft toch dat...*

Als de verantwoordelijke voor internationale betrekkingen met de achtergestelde gebieden in Oost- en West-Vlaanderen zijn zin zo begint, dan weet ge dat ze gewoonweg niet goed kan eindigen.

"Ge beseft toch dat..." impliceert namelijk dat ik volgens hem een verkeerde gedachtegang had en dat hij het blijkbaar nodig vond om mij hier terug op het goede pad te zetten. Meestal vind ik dan dat zoiets echt niet nodig is en dat de persoon in kwestie zich zorgen maakt voor niets. Zo ook deze keer.

Onze conversatie ging ongeveer als volgt:
 °Ge beseft toch dat er aan dieje triatlon in Vilvoorde de top van België gaat meedoen? En dat die mannen die triatlon in minder dan 2h kunnen uitdoen. En dat de traagste onder de mannen er 3h over doet. Daar waar gij er 3,5h voorziet?
- Ja mijn beste verantwoordelijke, dat weet ik al eventjes.
° En...?
- Wat, "en..."?
° Voorzitter, ge beseft toch dat we daar ongelofelijk hard zullen afgaan?
- Twee punten. Eerst en vooral: ik ga ongelofelijk hard afgaan. Gij zijt ne getrainde atleet, ik ben een zak aardappelen die nog maar goed een paar maanden aan het sporten is. En twee: ik ben mij daar volledig bewust van. Maar mijn doel is om die triatlon volledig uit te doen, niet om daar op het podium te staan.
° Ja maar toch... ik wil toch niet als laatste eindigen zenne.
- Kerel, ge zùlt niet als laatste eindigen. Ik doe ook nog mee. Of zijt ge dat al vergeten?
° En gij vindt dat niet erg om als laatste te eindigen?
- Nope. Opnieuw twee punten. Allereerst: bekijk die uitslagenlijst van vorig jaar eens tegoei. Daar staan er een heel deel op met DNF. Dat staat voor Did Not Finish. Dus vanaf het moment dat ik finish, heb ik die mannen al verslagen. En daarnaast, wat te denken van onze sportief directeur en onze ondervoorzitter? Om van de overige leden van de Phil Kevinfanclub nog maar te zwijgen. Als ge heelhuids over de streep geraakt, geeft u dat het recht de plicht om een jaar lang bij elke gelegenheid op te scheppen over de door u geleverde prestatie. Zélfs Zéker als ge zoals mij als laatste gaat eindigen. Want die lamzakken hebben het niet gedaan. En Tristan zou Tristan niet zijn als hij dit niet te pas, maar vooral te onpas bij hen onder de neus zou wrijven.
Ik zie het al voor mij. "Weet ge dat nog, sportief directeur, dieje keer dat we daar dieje triatlon in Vilvoorde hebben uitgelopen? Ahnee, wacht, ge weet dat niet, want ge hebt nog nooit een triatlon gedaan! Ondervoorzitter, gij herinnert u dat toch nog he? Nee? Ook niet mee gedaan ofwa? Ah maar gij verantwoordelijk, gij herinnert u dat zeker wel he. Ahja, juist, gij waart het die toen samen met mij die triatlon heeft uitgelopen. Ik was het al helemaal vergeten"
° Voorzitter, ik kijk al uit naar de eerste gelegenheid waar ge dit argument gaat kunnen gebruiken.
- 8 juli. Zodra ik over de streep ben gekomen begin ik ermee.
Mijn sterkste argument tot nog toe.


*De uitslagen van vorig jaar zijn hier terug te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten