zaterdag 7 april 2012

Moet ge daarvoor zo oud zijn geworden?*

"Elke man blijft een kind, alleen het speelgoed wordt duurder."

Het laatste deel van deze stelling wil ik eerst nog even ontkrachten. Want mijn speelgoed heb ik de laatste tijd ofwel gekregen, ofwel gewonnen. Zo duur was het (voor mij alleszins) dus niet. (Memo to myself: mijn gewonnen autootje op afstandsbediening de volgende keer mee naar Vilvoorde nemen.)

De golfset heeft mij al vele momenten van plezier bezorgd. Moest ik het niet zelf gekregen hebben, ik zou het ondertussen overwegen om het zelf aan te schaffen. Mijne chip gaat er zienderogen op vooruit. Het belooft dus een zeer spannende minigolfzomer te worden!

Maar omdat dat nog zeer ver af is, heb ik ondertussen andere activiteiten moeten verzinnen. Tijdens onze meest recente bestuursvergadering van de Phil Kevinfanclub had onze vicevoorzitter mij een badeend cadeau gegeven. En niet zomaar een gewone badeend. Nee nee, een badeend die niet alleen blijft drijven, maar ook nog eens kan zwemmen! Pure hightech. Via een koordje kunt ge er namelijk voor zorgen dat er een ingenieus systeem in werking treedt waardoor de pootjes van de badeend op en neer kunnen bewegen en de eend zich zo dan kan voortbewegen. Een geweldig cadeau dat mij ùren badplezier zou bezorgen, zo wist de vicevoorzitter mij te overtuigen.

To the Bathroom!

Alleen heb ik geen bad...

Gelukking heb ik zaterdag altijd groepstraining met Start to Triatlon. En het was gewoon sterker dan mijzelf. Flauwe grappen uithalen is meestal altijd sterker dan mezelf. En dus had ik het badeendje meegenomen als mascotte. En zoals hierboven al door mij gesteld werd: elke man blijft een kind en dus wilden alle grote kinderen ook eventjes met de eend spelen.

Toen we dit zowat beu waren, besloten we om een race te houden tegen de eend. Nadat ik echter voor de derde keer op rij van hem had verloren heb ik eventjes een goed gesprek met hem moeten houden over de eventuele consequenties van zijn gedrag. Waarna ik de 5 daaropvolgende races met vlag en wimpel won!

"Make it look like an accident."


*Vader Noelmans, op meerdere gelegenheden, tegen (een van) zijn 3 zonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten