donderdag 19 april 2012

Koudwatervrees*

Mijn gebrek aan zwemtalent moet ik hier niet meer in de verf zetten denk ik. Dat heb ik ondertussen al meer dan genoeg gedaan. Ik doe hier dan wel altijd lacherig over, maar toch, het vreet aan mij. Want ja, het blijven natuurlijk wel 1.500 meters die ik ga moeten overbruggen. En ik zou dan liefst van al ook nog levend uit het water komen. Vooraleer de race is afgelopen, als het even kan. Plus ook: kàn ik eigenlijk wel 1.500 meter zwemmen? Ik heb het in heel mijn leven samen volgens mij nog nooit gezwommen, laat staan op 1 dag. En over dik twee maand is het dus al zo ver hé!

Dus heb ik gisteren de test eens gedaan. Kàn ik eigenlijk wel 1.500 meter aan een stuk zwemmen? Dat zijn dus 60 baantjes in een 25 meter bad he. OK, laat de test beginnen. Nu, ik ga al onmiddellijk vals spelen: eender welke slag is toegelaten. Het gaat er dus op neerkomen dat ik gewoon schoolslag ga zwemmen, met af en toe crawl tussenin. 1.500 meter is 1.500 meter. Het doel nu is vooral te zien dat ik niet verdrink onderweg. 60 baantjes dus ofwel 30 keer heen en terug zwemmen. 

En go!

Bon, al onmiddellijk een praktisch probleem. De tel bijhouden. Ben ik nu aan baantje zes bezig of heb ik juist mijn zesde baantje gedaan? Zelfde vraag voor heel wat daarop volgende baantjes. Is er een specifieke manier om dit goed te doen? Want nu voel ik me juist terug in de kleuterschool, waar elke afleiding voldoende was om mijn aandacht kwijt te spelen, alle pedagogische hulpmiddelen van mijn leerkrachten ten spijt.

"Pay attention or the puppy gets it."

Soit, ik denk dus dat ik op zijn minst 30 baantje heb gezwommen, waarschijnlijk zullen het er zo'n 33 - 35 zijn. Rekenen is nooit mijn sterkste vak geweest.

Maar kom, het allerbelangrijkste is dat de kaap van de 30 alleszins is gerond. Wat dus wil zeggen dat ik er in geslaagd ben om (meer dan!) 1.500 meter aan een stuk te zwemmen én het nog kan na vertellen. Missie geslaagd, ik ga dus al niet meer met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verdrinken en met de vissen slapen.

Hiep hiep!?

Fieuw!
*De man die de verdrinkingsdood sterft, ziet in een flits zijn hele leven aan zich voorbijgaan, terwijl het beter zou zijn gewoon te zwemmen. - François Cavanna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten