vrijdag 10 februari 2012

Triatlon - triatlon?*

Toen ik het (volgens mijn vrienden) totaal geschifte besluit had genomen om deel te nemen aan de kwarttriatlon van Vilvoorde, begon ik mijn tijd te verdoen op triatlonwebsites allerhande. En zo kwam ik er achter dat zowel www.triatlon.be als www.triathlon.be bestaan. Ruikt dat hier al naar een schisma in de triat(h)lonwereld?

De ene site is die van de triatlonclub in Grimbergen, en de andere was de overkoepelende site voor zowel de Ligue Belge Francophone de Triathlon et Duathlon als de Vlaamse Triatlon en Duatlon Liga. Ben ik nu de enige die dit grappig vind dat de Vlaamse Triatlon en Duatlon Liga op de site zit www.triathlon.be ?

Soit, deze tweede site verwees naar iets dat Over De Streep (ODS) heet. En dat heeft tot doel om mensen "over de streep" te begeleiden/trekken bij hun eerste stappen in het triatlongebeuren. Trainingsschema's, voeding, techniek,... en weet ik veel wat nog allemaal.

Vermits ik nu al weet dat ik alle mogelijke hulp ga kunnen gebruiken, had ik mijzelf hiervoor kandidaat gesteld. Ook al stond er niets van mogelijke kandidatuurstelling. Ik vind dat formaliteiten zwaar overroepen zijn, ik stel mij gewoon kandidaat, toch? Niet geschoten is altijd mis. Via mail dan een uitnodiging gekregen tot een soort van sollicitatie/motivatiegesprek te gaan voeren in Leuven.

En kijk, zoals ze het in De Helaasheid der Dingen zo mooi konden verwoorden: "het wonder is geschied". Ik ben namelijk geselecteerd om mee te doen aan het hele ODS gebeuren! Het totale gebrek aan enige sportieve activiteiten gedurende de laatste 10 jaar werd volledige gecompenseerd door mijn slecht karakter. Ik heb het altijd al geweten dat mijn evenwichtig dieet van "tchieps en spekken" mij ooit nog eens van pas zou komen. Praktische afspraken en zo moeten nog allemaal geregeld worden, maar Jan (de coördinator) ging mij zo snel mogelijk iets laten te weten om eens samen te komen met mijn twee andere collega's.

Vroùwelijke collega's that is.

Ja, ik weet het, ik ga mij moeten gedragen. En neen, dat gaat niet gemakkelijk zijn.

*triatlon is de correcte schrijfwijze (taaladvies.net)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten