vrijdag 24 februari 2012

Oh, shtool*

Vrijdag was ik naar de Decathlon gegaan om een vouwfietsje te kopen. Handig als ik op stap wil gaan in Leuven of Gent en geen zin zou hebben om heel het eind van het station naar een kameraad te wandelen. Plus, elke dag van het station naar huis wandelen begon mij ook wel mijn keel uit te hangen. Toch al snel 20-25 minuten enkel. Met een fietsje is dat, rustig op het gemak, 10 minuutjes.

Twéé dagen heb ik ervan kunnen genieten. Twéé! Dinsdag is mijn fiets dus al gepikt. Tof, inderdaad. Knip knip, slot over. Terug te voet dus maar. En zien om ergens een tweedehands fiets op de kop te kunnen tikken.

Laten we zeggen dat ik rààstig was toen ik thuis aankwam. Dus ben ik maar wat gaan joggen om het van mij af te krijgen. Ik had mij een traject voorgenomen van zo'n 7 kilometer. Maar blijkbaar ben ik ergens te vroeg afgeslagen, want ik ben maar op 5 kilometer geëindigd. Maar kom, de rust was toch al wat weergekeerd in mijn hoofd.

Woensdagavond zijn Mathias en ik dan in de weer geweest met mijn verhuis. Donderdag zou er iemand langskomen om mijn zetel te herstellen, maar die zou komen "tussen 9 en 17h" en ze konden niet zeggen wanneer juist. Zelfs voor- of namiddag bleek onmogelijk te voorspellen. Tof. Dus woensdagavond dan maar de hele tijd in de weer geweest, alles demonteren, inladen, naar Vilvoorde rijden, uitladen, terug in elkaar steken, terug naar Halen rijden om mijn auto op te halen, Mathias thuis afgooien en terug naar Vilvoorde rijden. Om dan om 2h30 daar aan te komen in een garage waarvan de poort open stond en de ventilatie op volle toeren draaide. Een hoop kabaal, gelukkig was het amper te horen op mijn verdieping. Maar, belangrijker, nu kan ik tenminste terug in een béd slapen. En mijn zetel is dan ook nog hersteld geraakt. Het mag gezegd worden, het is zeer goed gedaan. Alleen spijtig dat dieje kerel pas om 16h is langsgekomen, en ik dus een hele dag thuis heb zitten linkeballen.

Maar kom, ik heb een bed, een tafel (al moet die nog in elkaar gestoken worden) en een salon. Nu nog een kleerkast, een wasmachine, een strijkijzer, een... pff nog meer dan genoeg precies.

Op sportief gebied dan: gisteren looptraining, no biggy daar. Ik was alleen wat later dan voorzien, had alleen maar een boterhammetje gegeten, maar verder dus alles goed. Ondertussen heb ik ook een zwemoutfit (strakke zwemshort, o gruwel!) en een fietsoutfit bij elkaar gekocht. En Mathias is ook zo vriendelijk geweest om zijn fiets aan mij uit te lenen. "Ziet dat ze hem nu niet opnieuw pikken" is een misplaatst mopje.

Zaterdag staat er dus zwemmen op het menu, zondag fietsen. Ik kijk al uit naar de pijnlijke billen die ik nu al weet dat ik ga hebben van dat fietsen. Joy overload. (Voor de slechte verstaander: dit is een mooi voorbeeld van ironie.)

En woensdag is het eindelijk zo ver! De eerste ODSsamenkomst! Spannend! Lopen en zwemmen gaat het zijn. In mijn geval: lopen en zien dat ik niet verdrink. En natuurlijk de obligate fotoshoot.

* http://www.hark.com/clips/scdldnsgnn-shtool
   http://www.southparkstuff.com/season_1/episode_107/epi107script

Geen opmerkingen:

Een reactie posten