donderdag 22 november 2012

The Jumping Jews of Jerusalem*

Eerst en vooral: ik wéét dat ik hier de meest vreemde dingen post. Ik heb in het verleden al vaak genoeg van de overige bestuursleden van de Phil Kevinfanclub de vraag gekregen: "Voorzitter - ten alle tijde respect voor de titel - waar vindt ge toch altijd opnieuw dieje onzin? Allez man."

Ik moet eerlijk zeggen dat het antwoord zeer simpel is. Ofwel heb ik het beeld/filmpje/citaat in kwestie ooit gezien, gehoord of gelezen en zoek ik tot ik het terug kan vinden. Ofwel kom ik er toevallig op uit en schrijf ik het neer voor later gebruik.

Nu, toeval dwingt ge natuurlijk voor een groot stuk af. Wie op de geijkte paden van het wereld wijde web blijft - De Standaard, HLN, Teletekst, Knack, sex-with-asian-midget-ladyboys.com en deredactie.be - die zal natuurlijk nooit veel kans maken om spannende dingen te beleven. Interessanter wordt het natuurlijk wanneer ge van de mainstream afwijkt en de wat meer obscure websites gaat bezoeken. Of websites die zich specifiek richten op een kleine, wel omlijnde groep.

Enter JoodsActueel.

De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik geen al te hoge pet op heb met godsdienst. Ondanks alle verwoedde pogingen van zuster Gracia die zij als "bruid van God" ondernam om mij ervan te indoctrineren overtuigen dat zij het bij het juiste eind had. Zoals de moslims hun shahadah hebben, had zij ook verschillende boude stellingen.

Een van mijn favorieten was dat de Sterretjes - het zangkoor waartoe ze iedereen probeerde te overtuigen toe te treden - later in de hemel naast de troon van God mochten staan om te zingen. Laten we zeggen dat ik toen wel redelijk achterdochtig werd. Maarja, mijn zangkunsten zijn dan ook niet van die aard om naar huis te schrijven.

Nu, het is niet zo dat ik zuster Gracia verloochend heb om dan ineens een ander geloof gaan aan te hangen. Een geloof overigens dat het blijkbaar nodig acht een stukje van een belangrijk deel van het mannelijk lichaam zonder ook maar eender welke zinnige reden te verwijderen. Grappig is ook trouwens dat er in zo'n 18 (!) kerken in Europa de heilige voorhuid van Jezus - die zelf jood was en daarom het stukje mankeerde - werd/wordt vereerd...

Voor het geval ge nu zoudt denken dat dit het vreemde weetje van de dag zou zijn moet ik u teleurstellen. Het was wel dat ik door op die site te zitten, dat ik via een reclame banner toevallig op deze site terecht kwam.

Een boerderijsimulator dus.

I shit you not.

*Naar een scène uit Blackadder:

Percy: Then there's the Jumping Jews of Jerusalem!
Prince Edmund: And what do they do?
Percy: They jump, my lord. A lot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten