donderdag 31 juli 2014

De Rode Burgemeester*

Ge weet het misschien niet, maar onze Ondervoorzitter is naast Phil Kevinfan, ook een hevige Daniël Termontfan. Daar zijn twee redenen voor: ten eerste is hij burgemeester van Gent, waar we jaarlijks de Gentse feesten doorbrengen als een van onze vele statutair vastgelegde Phil Kevinactiviteiten. En ten tweede is Termont de eerste en enige in het leven van onze Ondervoorzitter die zijn problemen serieus neemt en die zelfs bereid is om er iets aan te doen.

Vooral dit laatste feit heeft onze Ondervoorzitter fan gemaakt van Termont. Niet langer worden zijn grieven op spot en hoon onthaald, maar krijgt hij snel een persoonlijk antwoord!

Dit voorval is ondertussen al twee jaar geleden, maar vaak genoeg haalt onze Ondervoorzitter deze afgedrukte en geplastificeerde e-mail terug boven, leest hij ze en zucht eens diep. Alsof er op dat moment een diep gevoel van grote voldoening door hem heen gaat.

Deze keer was het opnieuw van datte: "Manne, weet ge nog, twee jaar geleden, toen ik aan dieje flik vroeg waar dat Pasmans was? En dat hij mij een onbeschofd antwoord gaf. En dat ik toen mijn persoonlijke vriend Daniël Termont een mailke heb gestuurd en hij mijn probleem aan de korpschef heeft overgemaakt?"

"Ja Ondervoorzitter we kennen het verhaal, eet uwen Bicky nu maar verder op, dan zijt ge tenminste stil."

De rest van de avond verliep zoals een avondje Gentse feesten moet lopen. Tegen onze goesting iets gaan drinken in het Druppelkot - onze Sportief Directeur met zijn jenever ook altijd - dan met veel goesting gewone pinten pakken op verschillende andere plaatsen en wat naar de muziek luisteren. En als het tijd is om huiswaarts te keren, keren we huiswaarts.

Simpel toch?

Onderweg naar huis liep er ineens een oudere man mij voorbij. Ik dacht nog, tiens, die ken ik precies ergens van. Dan komt ineens onze Ondervoorzitter bijna kwispelend naar mij toe gelopen. "Voorzitter, voorzitter, hebt ge gezien wie dat was!?" wijzend naar de man die mij zo net voorbij gesneld was.

Ik werp een tweede blik en toen herkende ik hem. Daniël Termont! Dé Daniël Termont van onze Ondervoorzitter!

"Wat loopt ge hier nog naast mij te doen? Allez jong, vraagt em om met u op de foto te gaan."
"Niet nodig. Ik heb hem zojuist een hand kunnen geven." - Glunder -

Epiloog:

Bij thuiskomst haalde onze Ondervoorzitter ineens een schriftje met bloemetjes uit zijn rugzak en begon er meteen in te noteren. Dit heb ik kunnen ontcijferen terwijl ik stiekem over zijn schouder meekeek.
Liefste Kitty, vandaag heb ik mijn goede vriend Daniël Termont een hand gegeven. Deze hand ga ik de rest van mijn leven niet meer wassen.
De standpunten van onze Ondervoorzitter over persoonlijke lichaamshygiëne kennende  - "met Axe spuiten is toch hetzelfde als u wassen" - zal dit wel geen probleem vormen.

*http://www.danieltermont.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten