zondag 16 december 2012

DJ Tristan*

Ik heb het hier al herhaalde malen gemeld, maar ik ben dus de voorzitter van de Phil Kevinfanclub. Een door mijzelf opgericht, zeer select groepje, dat gestaag groeit en dit zelfs ondanks het jammerlijke en veel te vroege wegvallen, op de gezegende leeftijd van 15 jaar, van onze ere-voorzitter voor het leven, Wim.

Zijn intelligente bijdrages worden nog elke dag gemist.
Echter, ik was uit het oog verloren dat er bij mijn functie, naast de vele voordelen, voorrechten en groupies, ook nog plichten waren. En zoals in de oprichtingsstatuten van de Phil Kevinfanclub staat - door mij opgesteld en door de stemgerechtigde leden ook unaniem goedgekeurd - is een van de doelen van onze organisatie "De appreciatie van de kunsten van Phil Kevin onder de bevolking verspreiden". En ik moet het eerlijk toegeven, dit laatste was ik een beetje uit het oog verloren.

Vandaar dus een soort van "wiedergutmachung" om dit schandelijke feit recht te zetten.

Vorige week stond er in de Lidl een platendraaier in de aanbieding. En die ben ik dus gaan kopen. Eindelijk kan ik mijn Phil Kevincollectie dagelijks beluisteren en herbeluisteren. De kleine investering meer dan waard! Te weten dat ik die (gesigneerde!) platen ondertussen al een jaar of 4 in mijn bezit heb en dus nog niet heb kunnen beluisteren. Dat hiaat is dus dit weekend meer dan goed gemaakt.

Een kort overzichtje van mijn platencollectie. Enige jaloezie uwentwege is meer dan gepast. Dus, twee gesigneerde (jaloers!!!) exemplaren; eentje van "Die kat komt weer" en ook nog "Ik wil niet dat je weggaat" en dan heb ik ook nog een niet gesigneerde versie van "Ik kan je niet missen". Maar het is niet omdat deze niet gesigneerd is, dat ze daarom minder waard zou zijn. Het zwarte goud zit namelijk in het hoesje.

Daarbij wil ik ook nog eventjes opmerken dat ik ook een exemplaar van zijn grootste hit "Komaan en doe het" had, maar dat ik dit zeer exclusieve item aan onze Sportief Directeur heb cadeau gegeven bij zijn huwelijk met onze Verantwoordelijke Leergangen. Ik weet dat het een prominente plaats inneemt in hun leven. Ik heb het alleen nog nergens bij hun thuis gezien...

Het zal wel in hun kluis steken.

Bon, een kort bespreking van de plaatjes die ik dus nog zelf heb liggen.

Eerst en vooral is er "Ik kan je niet missen" met "Baby Blue" als B kantje. Een regelrechte schande en totale miskenning van dit op muziek gezette literaire kunstwerk! Maar ja, we weten ook allemaal hoe het "Mia" van Gorki is vergaan. Verder zijn er dan ook nog andere hits zoals "Ik wil niet dat je weggaat", met op de B-kant de instrumentale versie ervan. Van de instrumentale versie ben ik niet echt fan, maar ja, als artiest alleen maar pieken, dat is er niemand gegeven, zelfs Phil Kevin niet. Daarbij, als Phil niet zingt op zijn plaatje, dan moet het voor mij eigenlijk ook niet meer.

En dan is er nog dat ander pareltje "Die kat komt weer". Hier blijkt eens te meer dat Phil Kevin volledig voor was op zijn tijd, door zowel een traditionele versie als een dans versie (B-kant) uit te brengen. En ja, zoals het een dans versie betaamt, is deze veel swingender, met een dikke beat onder, Phil Kevin was, zoals alle groten, artistiek gewoonweg jàren voor op zijn tijd (1992), deze single is daar een sprekende zingende getuige van.

*Heb ik al gezegd dat de platendraaier de liedjes ook naar mp3 kan omzetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten